آموزش

داشتن یک سایت چه هزینه هایی دارد؟

هزینه طراحی یک سایت و پشتیبانی ماهیانه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

داشتن یک سایت چه هزینه هایی دارد؟

هزینه طراحی یک سایت و پشتیبانی ماهیانه

دائما از ما پرسیده می شود که داشتن یک سایت چه مقدار هزینه دارد؟
برای شروع راه اندازی یک وب سایت چه مقدار میبایست هزینه کنم؟
در این مقاله صفر تا ۱۰۰ هزینه های طراحی و نگهداری سایت را با شما مرور خواهیم کرد.

بطور واضح میخواهیم در این مقاله به شما بگوییم که داشتن یک سایت چه مقدار هزینه برای شما خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که همیشه میتوانید به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به حتی یک ریال هم سایت تان را راه اندازی کرده و کسب و کار خود را شروع کنید. احتمالا در اطرافیان شما افردای هستند که میتوانند در این زمینه به شما کمک بکنند.

ما در این مقاله قصد داریم برای افردای که دوست دارند قدمی بلند تر بردارند و بدانند داشتن یک سایت حرفه ای چه هزینه هایی دارد نوشته شده است. شاید بتوان بدون هزینه هم سایت داشت اما کسب نتیجه موثر از آن امر دیگریست. پس با ما باشید تا هزینه های طراحی یک سایت حرفه ای را بدانید.

اگر در مورد مزایا داشتن سایت مطمئن نیستید حتما این مقاله را بخوانید:

چرا برای خود سایت طراحی کنیم؟

همانطور که گفتیم برای آنکه کاری را به طور اصولی شروع کنید بهتر است مقداری سرمایه اندک برای استارت اولیه کارتان کنار بگذارید.

لیست مواردی که میتواند برای داشتن یک سایت حرفه ای هزینه بردار باشد بطور کلی شامل موارد زیر است.

  • دامنه یا آدرس سایت ( اسم سایت شما )
  • هاست (محل ذخیره سازی سایت )
    هزینه طراحی سایت
  • هزینه تولید محتوا برای سایت
    هزینه سئو سایت
  • هزینه پشتیبانی سایت
    حال به اختصار در مورد هریک از موارد بالا و هزینه های آن صحبت خواهیم کرد.

۱- هزینه دامنه سایت
دامنه سایت یا همان آدرسی که به سایت شما منتهی میشود با پسوند مختلفی شناسایی میشود. این دامنه ها بصورت سالانه یا پنج ساله اجاره می شود و تا مادامی که پرداخت اجاره بها را انجام دهید سایت متعلق به شماست. در صورتیکه از پرداخت اجاره در موعد مقرر خودداری کنید دامنه مجددا آزاد شده و خریدار جدید میتواند مالک آن شود.

در جدول زیر هزینه ثبت دامنه در سال ۱۳۹۹ ( پاییز ) درج شده است

هزینه ثبت دامنه در ایران

۲- هزینه هاست یا سرور سایت

اگر بخواهیم در مورد هاست یک توضیح ساده بدهیم باید بگوییم که هاست قسمتی از یک سرور همیشه روشن است که به صورت ۲۴ ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است و اگر اطلاعات سایتمون رو بر روی هاست قرار دهیم وب سایت ما در سرتاسر جهان در دسترس قرار میگیرد و دوستان و مشتریان ما میتوانند با وارد کردن آدرس سایت (دامنه) در مرورگر (موبایل یا کامپیوتر) در هر لحظه از شبانه روز وارد سایت ما شوند و به تمام محصولات و خدمات عرضه شده توسط مادسترسی داشته باشند . با این توصیف معنی هاست مشخص شد. حال یک هاست خوب، امن ، پرسرعت و قالب اعتماد (اطلاعات ما روی آن آسیب نبید چه هزینه ای دارد؟

هزینه هاست نیز بصورت ماهیانه و یا سالیانه محاسبه میشود.

قیمت هاست معمولی و هاست حرفه ای در پاییز ۱۳۹۹
این دو سرویس از یکی از ارائه کننده گان مطرح هاست کشور انتخاب شده است. همانطور که مشاهده میکنید گاها قیمت یک هاست میتواند تا بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کند. این قیمت در تابستان ۱۳۹۹ ارائه شده است.

با این حساب یک هاست خوب با توجه به کیفیت هاست (تعداد سایتهای موجود بر روی سرور) و عوامل مختلف (نظیر مقدار فضای مورد نیاز شما) میتواند از ماهیانه ۱۰ هزارتومان تا بیش از ۱۰۰ هزارتومان برای شما هزینه داشته باشد.

۳- هزینه طراحی سایت

در مورد اینکه داشتن یک سایت چه هزینه هایی دارد ، باید بگوییم که امروزه طراحی سایت با روش ها و تکنیک های برنامه نویسی مختلفی صورت می گیرد این اختلاف تکنیک و متد طراحی و البته سابقه یا مهارت طراح است که میتواند در تعیین قیمت طراحی سایت موثر باشد. ما نمی توانیم در مورد تمامی طراحان و روشهای قیمت گذاری آنها اعلام نظر کنیم اما میتوانیم لیستی از عواملی که در قیمت طراحی سایت نقش اساسی دارند برای شما بیان کنیم.

استفاده از cms های آماده مانند وردپرس و یا طراحی cms اختصاصی و سفارشی
گرافیک و دیزاین تم یا همان قالب سایت
وجود امکانات متفاوت
امنیت طراحی
پشتیبانی سایت
برای طراحی بدلیل گستردگی خدمات، بازه قیمتی ۱۰۰ هزارتومان تا ۱۰ میلیون تومان در بازار طراحان سایت دیده میشود.

۴-هزینه تولید محتوا برای سایت

همه میدانند تولید محتوا پادشاه هست. یک سایت بدون محتوای مناسب و سئو شده نمیتواند در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد و از آنها در نزد گوگل پیشی بگیرد. تولید محتوا نیازمند دانشی ست که تجربه در آن نقش حیاتی دارد. هر سایت با توجه به نیاز خود لازم است بصورت منظم به تولید محتوا بپردازد. این محتوا جدا از جذابیت میبایست اصول نگارشی و سئوی مناسبی نیز داشته باشد.

قیمت گذاری در تولید محتوا با توجه به کارایی و توانایی کارشناس تولید محتوا متفاوت است.

در زیر دو نمونه از لیست سایتهایی که به تولید محتوای اختصاصی میپردازند ارائه میکنیم تا اختلاف قیمت را در آنها مشاهده نمائید.

تولید محتوای خوب و سئو شده
با کمی دقت میبینید که برای تولید محتوای تقریبا یکسان چه اختلاف قیمتی وجود دارد.

۵- هزینه سئو سایت

سئو داخلی سایت با توجه به نوع قالب و زبان برنامه نویسی و همچنین حجم و نوع محتوا میتواند هزینه متفاوتی را برای بهینه شدن بطلبد. ضمن اینکه کارشناس سئو ممکن است برای موارد مختلف زمان متفاوتی صرف کند و این با توجه به تجربه کارشناس می تواند هزینه متفاوتی راب رای شما به ارمغان بیاورد.

امروزه برای سئوی داخلی سایت هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ هزارتومان تا ۳ میلیون تومان از مشتری طلب میشود.

۶- هزینه پشتیبانی سایت

پشتیبانی فنی و سئوی سایت از مهمترین هزینه هایی ست که لازم است در پرداخت خود محاسبه نمائید. هر سایت با توجه به نوع فعالیت پشتیبانی های متفاوتی را میطلبد . مواردی که در پشتیبانی سایت شما موثر است بطور خلاصه در زیر آورده شده اند.

  • بررسی روزانه ، هفتگی و ماهانه گوگل
  • آپدیت منظم کدنویسی و قالب ها
  • چک خطاهای سایت
  • کانفیگ منظم سرعت و امنیت سایت
  • بررسی نقش پیشرفت سایت در گوگل و بازدید
  • تعیین مسیر حرکت برای تمامی اعضای سایت
    برای پشتیبانی سایت با توجه به حجم فعالیت و نوع فعالیت سایت ممکن است ماهیانه ۲۵۰ هزارتومان تا ۱ میلیون تومان هزینه پرداخت کنید.

آیا داشتن سایت ارزش این هزینه ها را دارد؟

با توجه به توضیحات بالا میتوانید در مورد هزینه های تقریبی یک سایت یک تخمین تقریبی داشته باشید. فقط در نظر داشته باشید که اگر شرکت طراحی سایت می تواند سایتی برای شما طراحی کند و یا سرویسی را ارائه دهد که سرمایه شما را بازمی گرداند بنابراین هزینه های برآورد شده در بالا نباید باعث برهم خوردن تصمیم شما بابت داشتن یک سایت شود. توصیه میکنیم که اجازه ندهید که برچسب قیمت شما را از هدفی که برای خود مشخص کرده اید، دور کند. اگر کمی بررسی کنید متوجه می شوید که شما هزینه های بسیاری در جای نامناسب (مانند مجلات تبلیغاتی چاپی) صرف میکنید ولی به هیچ عنوان بازدهی لازم را از آن دریافت نمی کنید. ولی یک سایت کسب درآمد بسیار بیشتری از مقدار هزینه دارد.

نکته آخر

نکته آخر اینکه خدمات طراحی سایت اسپیدلینک بصورت پکیج تمامی موارد مطرح شده را شامل می شود. در حقیقت ما بصورت واضح برای شما هزینه اولیه سایت و هزینه ماهیانه نگهداری سایت را محاسبه میکنیم تا شما بدانید هر ماه چه میزان میبایست برای سایت خود هزینه کنید.

با این وجود اگر سوال یا مورد دیگری در این زمینه دارید میتوانید از طریق فرم پایین یا راه های تماس با کارشناسان اسپیدلینک در تماس باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *